Porządek obrad III Sesji Rady Miejskiej w Miasteczku Śląskim
10 czerwca 2024, dodane przez: M.KPorządek obrad III Sesji Rady Miejskiej w Miasteczku Śląskim w dniu 17 czerwca 2024 r. o godz. 14:00
1. Otwarcie obrad.
- stwierdzenie quorum
2. Przyjęcie protokołu z I Sesji Rady Miejskiej w dniu 6 maja 2024 r.
3. Część informacyjna (sprawozdanie z działalności międzysesyjnej)
- sprawozdanie Przewodniczącego Rady Miejskiej,
- sprawozdanie Burmistrza Miasta,
- sprawozdanie Przewodniczących Komisji Rady Miejskiej.
4. Przedstawienie Raportu o stanie gminy Miasteczko Śląskie za 2023 rok.
5. Debata nad raportem o stanie gminy Miasteczko Śląskie.
6. Projekt uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania dla Burmistrza Miasta Miasteczko Śląskie.
7. Procedura absolutoryjna.
a) Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Miasteczko Śląskie za 2023 rok.
b) Przedstawienie sprawozdania finansowego za 2023 rok.
c) Przedstawienie informacji o stanie mienia komunalnego wg stanu na dzień 31.12.2023 roku.
d) Zapoznanie radnych z Uchwałą Nr 4200/IV/67/2024 IV Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 18 kwietnia 2024 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Miasteczko Śląskie sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2023 rok
e) Przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w sprawie wykonania budżetu za rok 2023 wraz z wnioskiem w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta Miasteczko Śląskie z tytułu wykonania budżetu za 2023 rok z dnia 9 maja 2024 r.
f) Zapoznanie radnych z Uchwałą Nr 4200/IV/87/2024 IV Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 29 maja 2024 r. w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Miasteczku Śląskim.
g) Dyskusja.
8. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Miasteczko Śląskie za rok 2023.
9. Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Miasteczko Śląskie z wykonania budżetu za rok 2023.
10. Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasteczko Śląskie na lata 2024-2028.
11. Projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2024 rok.
12. Projekt uchwały w sprawie w sprawie zmiany uchwały Nr LX/575/24 Rady Miejskiej w Miasteczku Śląskim z dnia 4 kwietnia 2024 r. w sprawie przyznania dotacji na wykonanie prac konserwatorskich-interwencyjnych wynikających z zagrożenia zabytku ołtarza bocznego Św. Barbary w kościele parafialnym Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Miasteczku Śląskim wpisanym do rejestru zabytków, nie stanowiącego własności gminy Miasteczko Śląskie
13. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Miasteczko Śląskie
14. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Miasteczko Śląskie.
15. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Miasteczko Śląskie.
16. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Miasteczko Śląskie.
17. Projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na III kwartał 2024 r.
18. Projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na III kwartał 2024 r.
19. Projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Infrastruktury, Gospodarki Mieniem i Spraw Społecznych na III kwartał 2024 r.
20. Projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Porządku Publicznego na III kwartał 2024 r.
21. Interpelacje i zapytania radnych.
22. Wolne wnioski i informacje.
23. Zakończenie obrad.
Podczas sesji w debacie nad raportem głos mogą zabierać mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w art. 28aa ust. 6 i 7 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609, 721), składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy (Sesja Rady Miejskiej odbędzie się 17 czerwca 2024 r.). Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.