Ogłoszenie o naborze uzupełniającym uczestników projektu grantowego na wykonanie instalacji fotowoltaicznych
23 lipca 2025, dodane przez: M.K

Burmistrz Miasta Miasteczko Śląskie ogłasza nabór uzupełniający uczestników do projektu grantowego „Rozwój energetyki opartej o odnawialne źródła energii na terenie Miasteczka Śląskiego”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.
Granty będą udzielane na dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych wraz z magazynem energii na budynkach mieszkalnych lub w ich bezpośrednim otoczeniu, jednakże wyłącznie na potrzeby budynków mieszkalnych.
W ramach naboru uzupełniającego przewiduje się udzielenie 28 grantów, każdy o wartości do 29 400 zł, stanowiącej nie więcej niż 85% kosztów kwalifikowalnych.
Nabór wniosków będzie trwał od dnia 6 sierpnia 2025 r. do dnia 5 września 2025 r. wyłącznie w dni robocze.
Dokumenty zgłoszeniowe należy składać w postaci papierowej w Urzędzie Gminy Miasteczko Śląskie (w godzinach pracy Urzędu) w sekretariacie.
Dokumenty zgłoszeniowe przesłane poprzez operatora pocztowego lub kuriera muszą zostać opisane na kopercie, że dotyczą naboru Uczestników Projektu. Dokumenty zgłoszeniowe przesłane poprzez operatora pocztowego lub kuriera zostaną zarejestrowane z datą wpływu do Urzędu.
Nabór odbywa się w trybie konkursowym. Kryterium wyboru uczestników projektu jest kolejność zgłoszeń. W przypadku większej liczby zgłoszeń zostanie utworzona lista rezerwowa.
Kompletny wniosek zawiera:
- Deklarację udziału w projekcie – wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;
- Pełnomocnictwo (jeżeli w imieniu Wnioskodawcy działa pełnomocnik) – wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu;
- Opinię konserwatora zabytków, zgodę konserwatora zabytków lub prawomocne pozwolenie na budowę lub zgłoszenie budowy (jeżeli nieruchomość, na której będzie realizowana inwestycja, objęta jest ochroną konserwatora zabytków lub jeśli jest zabytkiem);
- Pozwolenie na użytkowanie (jeżeli deklaracja na podatek od nieruchomości nie została złożona przed złożeniem deklaracji);
- Dokument potwierdzający prawo dysponowania nieruchomością (jeżeli prawo dysponowania nieruchomością nie wynika z księgi wieczystej).
Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie naboru i realizacji projektu grantowego.
W każdą środę w godzinach od 8:00 do 12:00 w Urzędzie Gminy odbywać się będą bezpłatne konsultacje dla mieszkańców w sprawie naboru i zasad realizacji projektu.
W przypadku pytań w sprawie naboru prosimy o kontakt z operatorem projektu (firmą ECOEN Consult Sp. z o.o. z siedzibą ul. Centralna 5, 42-625 Pyrzowice) pod numerem telefonu 695 656 365 lub poprzez adres mailowy miasteczko-slaskie@ecoenconsult.pl.
Deklaracja udziału w projekcie