Facebook Wieści z Ratusza

Wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start”

7 lipca 2021, dodane przez: M.K Wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start”
grafika do wpisu: Wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start”

Od 1 lipca 2021 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych realizuje rządowy program „Dobry start” czyli tzw. świadczenie 300+.

Raz w roku mogą Państwu otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli są Państwo rodzicami lub opiekunami ucznia w wieku:

  • do 20 lat,
  • do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnościami).

Wniosek o świadczenie z programu Dobry Start można złożyć od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą:

  • portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
  • bankowości elektronicznej
  • portalu Emp@tia.

 Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.

Serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane na spotkanie z ekspertem ZUS, które odbędzie się 14 lipca od 9.00 do 12.00. w Urzędzie Miejskim w Miasteczku Śląskim.

Pracownik ZUS pomoże Państwu:

  • założyć profil PUE,
  • wypełnić wniosek o świadczenie.

Dodatkowo ekspert ZUS przekaże wszelkie informacje wraz z instruktażem dotyczącym warunków ubiegania się o świadczenie 300+.

Prosimy, aby podczas wizyty z ekspertem mieli Państwo ze sobą:

  • dowód osobisty,
  • telefon,
  • numer rachunku bankowego,
  • adres e-mail.