Facebook YouTube Regionalny Kanał Informacyjny SMS

Komunikat firmy Veolia Południe po interwencji Burmistrza Miasta w sprawie problemów z ogrzewaniem

15 stycznia 2024, dodane przez: M.K Komunikat firmy Veolia Południe po interwencji Burmistrza Miasta w sprawie problemów z ogrzewaniem
grafika do wpisu: Komunikat firmy Veolia Południe po interwencji Burmistrza Miasta w sprawie problemów z ogrzewaniem

Szanowny Panie Burmistrzu

Chcielibyśmy poinformować Pana Burmistrza, że w ostatnich dniach w infrastrukturze wytwórczej i przesyłowej należącej do Veolii Południe sp. z o.o. doszło do kilku zdarzeń, które wpłynęły na jakość obsługi naszych klientów na terenie Miasteczka Śląskiego.

Zapewniamy, że nasza spółka niezwłocznie zajęła się usunięciem sytuacji awaryjnych, aby przywrócić właściwe parametry dostaw ciepła i ciepłej wody. Zdajemy sobie jednak sprawę, że część mieszkańców miasta przez pewien czas mogła odczuwać skutki ograniczenia dostaw lub zmiany ich parametrów.

10 stycznia br. około godziny 11.00 wystąpiły problemy z automatyką kotłów na terenie kotłowni HCM, co spowodowało przerwę w dostawach ciepła do odbiorców zewnętrznych. Po 30 minutach wznowiono je częściowo, a pełne dostawy zostały wznowione po godzinie 12.30. W efekcie zdarzenia obniżyła się temperatura wody zasilającej odbiorców o około 25 st. By przyspieszyć powrót właściwych parametrów, o godzinie 16.00 uruchomiliśmy dodatkowy kocioł gazowy. Około godziny 18.00 wszyscy klienci mieli już właściwe parametry dostarczanych przez nas produktów.

Natomiast 12 stycznia br. w godzinach porannych - ze względu na przerwę w dostawie gazu poredukcyjnego - przełączyliśmy zasilanie odbiorców z kotła gazowego na węglowy. Po uruchomieniu jednostki nastąpiła awaria podajnika węgla, w wyniku czego zmniejszona została moc kotła do minimalnej, co spowodowało zaniżenie parametrów na sieci ciepłowniczej. Pracownicy Veolii Południe przystąpili natychmiast do usuwania awarii. Jednocześnie uruchomiono kotły gazowe, by przywrócić prawidłowe parametry wody sieciowej. Awaria kotła węglowego została usunięta przez nas około godziny 13.00 i przystąpiliśmy do pełnego obciążania mocy kotła, Około godziny 16.00 ponownie uruchomiliśmy kocioł podstawowy na gaz poredukcyjny i rozpoczęliśmy przywracanie prawidłowych parametrów. Przez całą noc pracowały dwa kotły na pełnej mocy, by doprowadzić do prawidłowego funkcjonowania sieci.

Panie Burmistrzu, zapewniamy, że zaistniałe awarie były przez nas usuwane bez zbędnej zwłoki. Mieliśmy świadomość niskich temperatur na zewnątrz i szczególnych oczekiwań klientów dotyczących jakości naszych produktów. Chcieliśmy zapewnić Pana, że wszystkie reklamacje zgłoszone w okresie zaistniałych zdarzeń zostaną uwzględnione przez Veolię Południe.