Facebook YouTube Regionalny Kanał Informacyjny SMS

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT - ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2024 z dnia 26.02.2024 r.

26 lutego 2024, dodane przez: M.K ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT - ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2024  z dnia 26.02.2024  r.
grafika do wpisu: ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT - ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2024  z dnia 26.02.2024  r.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2024  z dnia 26.02.2024 r.

I. TYTUŁ ZAMÓWIENIA

 

Prace interwencyjne wynikające z zagrożenia zabytku: zatrzymanie postępującej degradacji dachu - naprawa więźby dachowej wraz z wymianą pokrycia w kościele parafialnym Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Miasteczku Śląskim-Żyglinie wpisanym do rejestru zabytków, nie stanowiących własności gminy Miasteczko Śląskie dofinansowana z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków NR Edycja RPOZ/2022/5181/POLSKILad na podstawie wniosku o dofinansowanie złożonego przez Gminę Miasteczko Śląskie .

II. ZAMAWIAJĄCY

 

 Rzymskokatolicka Parafia Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie

 ul. Świętego Marka 21, 42-610 Miasteczko Śląskie, Żyglin NIP 6452001047

III. OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA

 

Ks. Andrzej Potyra — Proboszcz Parafii Tel. 692710477 email: potyra.a@interia.pl.

IV. CEL ZAMÓWIENIA

 

Celem robót budowlanych jest wymiana pokrycia dachu z lupka naturalnego wraz z naprawą więźby dachowej w kościele parafialnym Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Miasteczku Śląskim-Żyglinie, wpisanym do rejestru zabytków A/654/66 wpis z dnia 2.05.1966 r. 

Lokalizacja obiektu: 

Budynek kościoła Rzymskokatolickiej Parafii Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie przy ul. Śląskiej, na terenie działki nr 55.

Główny Kod CPV zamówienia: 45453000-7 - roboty remontowe i renowacyjne Dodatkowe kody CPV zamówienia: 

45261900-3 - naprawa i konserwacja dachów

45223200-8 – robot konstrukcyjne

45422000-1 - roboty ciesielskie

45000000-7 - roboty budowlane           

 

V. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA

 

Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej

Wnioskodawcy - Gminy Miasteczko Śląskie : https://miasteczko-slaskie.pl/ oraz

Beneficjenta/Zamawiającego — Parafii Rzymskokatolickiej  https://www.facebook.com/ParafiaNarodzeniaNMPwZyglinie

VI. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA

  1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem g 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
  3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
  4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) ustawy  Prawo budowlane (Dz.U.2023.682 z późn. zm.).

VII. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ROBÓT BUDOWLANYCH obejmujących  wymianę pokrycia dachu i naprawę uszkodzonych elementów więźby kościoła Rzymskokatolickiej Parafii Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie  (załącznik nr 7) oraz pozwoleniem Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków K/839/2021 (załącznik nr 6)  stanowiących załączniki do niniejszego zapytania.

1.1 Remont w zakresie objętym niniejszym zapytaniem ofertowym obejmuje w szczególności:

  • rozebranie pokrycia dachowego (ŁUPEK NATURALNY blacha), łacenia dachu, wymiana i wzmocnienie drewnianych elementów konstrukcyjnych , deskowanie połaci, założenie membrany  dachowej impregnacja, położenie łat i pokrycie dachu łupkiem naturalnym, wykonanie obróbek blacharskich i zawieszenie rynien; wykonanie instalacji odgromowej, oraz impregnacja pozostałych elementów drewnianych konstrukcji więźby oraz deskowania podłogi poddasza
  • przygotowanie dokumentów do odbiorów oraz uzyskanie - jeśli zajdzie taka potrzeba - wszystkich niezbędnych zezwoleń od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Straży Pożarnej itp.

1.2 Aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku:

Ekspertyza stanowiąca załącznik do niniejszego projektu wykazała niezadowalający i lokalnie zły stan więźby dachowej oraz zły stan pokrycia dachowego przedmiotowego kościoła. Celem niniejszego remontu  jest przywrócenia pełnej sprawności technicznej obiektu.

Dane o zabytku:

Przedmiotowy kościół parafii Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie został wzniesiony w 1842 r. Kościół jest świątynią wolnostojącą, niepodpiwniczoną. Kościół został zbudowany w stylu neogotyckim z elementami stylu neoromańskiego. Jest to budowla orientowana, założona na planie krzyża łacińskiego, z prezbiterium zakończonym półkolistą absydą. Przy prezbiterium znajdują się dwie zakrystie (w bryle kościoła). Od strony zachodniej kościół zakończony jest masywną wieżą przekrytą szpiczastym ośmiobocznym hełmem. Kościół ma wystrój barokowy i klasycystyczny.

Obiekt ma 38,5 m długości oraz 15,84 m szerokości. Wysokość nawy kościoła to 8,1÷9,87 m, kalenica znajduje się na wysokości 14,85 m ppt, natomiast wysokość wieży wynosi około 34,5 m. Powierzchnia użytkowa kościoła to około 525 m2.

Ściany kościoła wykonano jako murowane z kamienia i cegły na zaprawie wapiennej. Ściany są tynkowane od zewnątrz i od wewnątrz. Ściany wieży wykonano jako murowane z bloków kamiennych na zaprawie wapiennej.

Więźba dachowa kościoła jest drewniana. Nad nawą wykonano więźbę mieszaną wieszarową jednowieszakową z płatwią kalenicową, z dodatkowym podparciem dwiema płatwiami pośrednimi wspartymi na stolcach. Na obiekcie zabudowano 4 takie wewnętrzne wiązary pełne. Remont prowadzony w latach osiemdziesiątych XX wieku zakrył widoczne wcześniej z nawy kościoła dolne fragmenty wieszaków. Dodatkowo w strefach skrajnych wykonano dwa wiązary płatwiowo-kleszczowe. Pierwszy z nich opiera się na łuku i ścianie oddzielającej nawę od prezbiterium, natomiast drugi na ścianie chóru. Pomiędzy 6 wiązarami pełnymi zabudowano wiązary niepełne złożone z krokwi opartych na płatwiach pośrednich i płatwi kalenicowej. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie ani w trakcie realizacji. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równoważne lub lepsze od wymaganego, leży po stronie Wykonawcy

  1. Okres gwarancji.

Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 36 miesięcy gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zaproszeniem do składania ofert .

  1. Odbiór robót (częściowy i ostateczny) dokonywany będzie przez przedstawicieli Zamawiającego przy udziale Wykonawcy (oraz Konserwatora Zabytków odbiór końcowy)

5. Nieruchomość, której dotyczy zamówienie zlokalizowana jest w Miasteczko Śląskie  przy ul. Śląskiej, na terenie działki nr 55.

6.Od Wykonawców Zamawiający wymaga i przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem przed złożeniem oferty  celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia obowiązkowej wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym.

7.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych 

  1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  2. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom.

VIII. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA

 

Zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia: do 30 października 2024 r.

Termin podpisania umowy z Wykonawcą: niezwłocznie po otrzymaniu promesy inwestycyjnej z

Banku Gospodarstwa Krajowego  oraz po podpisaniu umowy o Dotację z Gminą Miasteczko Śląskie 

Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: po podpisaniu umowy w kwietniu  2024 r.

Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach.

IX. MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA  

 

Budynek kościoła Rzymskokatolickiej Parafii Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie przy ul. Śląskiej, na terenie działki nr 55   

WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania  
  2. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia. tj. wykażą, że w przeciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert wykonali należycie dwa

zadania z których każde obejmowało wykonanie robót budowlanych na obiekcie zabytkowym o wartości każdego z tych zadań minimum 500 000,00zł. brutto

  1. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. sprzętem oraz wykwalifikowanymi pracownikami.
  2. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj posiadają ubezpieczenie OC działalności gospodarczej obejmującej roboty budowlane na kwotę co najmniej 500 000 zł.
  3. Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego.

Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie ( wykaz robót wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 5) wykazując nazwę inwestycji, wartość, okres realizacji oraz przedstawi rekomendacje/referencje  o wykonaniu dwóch zadań na obiekcie zabytkowym.

2. Złożona oferta powinna zawierać uzupełnione i podpisane przez Wykonawcę następujące dokumenty:

  • formularz ofertowy - złożony zgodnie ze wzorem — wzór stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
  • zaświadczenie o obowiązkowej wizji lokalnej - wzór stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego;
  • klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO - wzór stanowi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego;
  • wykaz wykonanych robót - wzór stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego;
  • kopię polisy ubezpieczenia OC działalności gospodarczej obejmującej roboty budowlane na kwotę co najmniej 500 000,0U zł;
  • oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze formularza ofertowego stanowiący załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

Oferta nie posiadająca wszystkich wskazanych powyżej dokumentów zostanie odrzucona i nie będzie brana pod uwagę podczas wyboru najkorzystniejszej oferty .

X. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI

  1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe muszą być zgodne z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
  2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
    1. zostały złożone w terminie,
    2. są zgodne z przedmiotem zamówienia,
    3. zostały złożone przez Wykonawców spełniających  warunki udziału w postępowaniu,
    4. zostały złożone zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zawartości i sposobu złożenia oferty.
  1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:

 

Kryterium

Waga kryterium

Maksymalna ilość punktów

 

Cena (C)

 

100%

maksymalna ilość punktów w

kryterium - 100 punktów

1% odpowiada 1 pkt

 

     W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według następującego wzoru: 

Cmin

Cof  =  -------------------------  x 100 pkt  x  100% C

gdzie:

                          Cof     - liczba punktów, jaką uzyskała oferta Wykonawcy w kryterium cena

                          C            - cena zaoferowana w ocenianej ofercie

Cmin       - najniższa cena spośród wszystkich cen zaoferowanych przez Wykonawców, których oferty nie zostały odrzucone

liczba 100 – mnożnik zastosowany w celu uzyskania liczby punktów wyrażonej cyfrowo     Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą łączną liczbę punktów w tym kryterium.

 

Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wypełnionego „Formularza ofertowego”. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.

Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania tj. końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się a końcówki 0,005 i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt.

  1. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najkorzystniejsza.
  2. W przypadku, kiedy Wykonawcy otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prosbą o przedłożenie ponowne ofert  

zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.

  1. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej: Wnioskodawcy — Gminy Miasteczko Śląskie : https://miasteczko-slaskie.pl/ oraz Beneficjenta — Parafii Rzymskokatolickiej https://www.facebook.com/ParafiaNarodzeniaNMPwZyglinie
  2. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą zaproszeniem do składania ofert. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni postępowanie.
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Z tego tytułu Wykonawcom nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego  

 

XI. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT

 

Termin składania ofert do dnia 28.03 2024 r. do godz. 16.00.

Dopuszcza się złożenie oferty:

  1. w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.

Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego — 

               Rzymskokatolicka Parafia Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie, ul. Świętego Marka 21,  42-610 Miasteczko Śląskie, Żyglin

  1. w formie elektronicznej — podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym dokumentów przesłanych na adres e-mail.potyra.a@interia.pl.

                             Oferty złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.

Zamawiający nie zwraca przesłanych/złożonych  ofert.

XII. ZAKRES WYKLUCZENIA

 

Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:

Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiodłaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarzqdzajqcego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

XIII. UMOWA IWARUNKI ZMIANY UMOWY

  1. Zamawiający zawrze z Wykonawcą którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza umowę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 zaproszenia  do składania ofert.
  2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:

— wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;

—  wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;

— wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy; — wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej; — zmiany istotnych regulacji prawnych.

  1. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogą spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje.
  2. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji wyższej konieczności.
  3. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3 i ust.4 nie mogą powodować zwiększenia wartości przedmiotu umowy.
  4. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności.

DODATKOWE WARUNKI

  1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych. Pierwszym dniem okresu związania z oferta jest dzień w którym upłynie termin składnia ofert.
  2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę
  3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie je ujawniona jako uprawniona do reprezentacji Wykonawcy w KRS lub w ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
  4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zaproszenia do składania ofert  i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
  5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny — na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
  6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach niniejszego postępowania bez podania przyczyny.
  7. Zamawiający może żądać od Wykonawców w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, wyznaczając Wykonawcy co najmniej 3 dniowy termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
  8. W przypadku wystąpienia podejrzenia Iub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Wykonawcy stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze najkorzystniejszej oferty oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
  9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie potwierdza spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30'X od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
  10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
  11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy.
  12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje  żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
  13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy, chyba że w trakcie wykonywania prac powstaną uzasadnione przyczyny do zmiany w zakresie prac dodatkowych których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty.
  14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie. W przypadku wystąpienia rozbieżności w podanej kwocie w liczbach i słownie, za prawidłową uznaje się kwotę wyrażoną słownie.
  15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w zaproszeniu do składania ofert, w tym wynikające ze wzoru umowy, opis przedmiotu zamówienia(załącznik 6 i 7), jego zakres, obowiązkową wizję lokalną poświadczoną pisemnie, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
  16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
  17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych — jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
  18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego robót podpisany przez Zamawiającego, i Wykonawcę.
  19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
  20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, nie przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą Zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
  21. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia oraz nie zostało  objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
  22. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 6 i 7) do niniejszego zapytania ofertowego, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że Wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
  23. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
  24. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.

 XIV. ZAPŁATA WYNAGRODZENIA:

    1. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie płatne w etapach  po:
      1. należytej realizacji przedmiotu zamówienia i podpisaniu częściowego protokołu odbioru robót na rachunek bankowy Wykonawcy w czterech transzach zgodnie z poniższym: a) w terminie do 14 dni od dostarczenia  prawidłowo wystawionej faktury VAT,
    1. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
      1. Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
      2. Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.

XV. LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD WYKONAWCY

  1. formularz ofertowy - złożony zgodnie ze wzorem - wzór stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
  2. zaświadczenie o zrealizowanej obowiązkowej wizji lokalnej - wzór stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego;
  3. klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO - wzór stanowi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego;
  4. kopia polisy ubezpieczenia OC działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 500 000,00 zł;
  5. wykaz wykonanych robót - wzór stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego;
  6. oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty stanowiące załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.

Załączniki do zapytania ofertowego:

  1. załącznik nr 1 - formularz ofertowy
  2. załącznik nr 2 - wzór umowy
  3. załącznik nr 3 - zaświadczenie o obowiązkowej wizji lokalnej
  4. załącznik nr 4 - klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO
  5. załącznik nr 5 - wykaz wykonanych robót
  6. załącznik nr 6 -pozwolenia Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków K/839/2021
  7. załącznik nr 7 – projekt budowlany
  8. załącznik nr 8 - przedmiar robót jako materiał pomocniczy
  9. załącznik nr 9 - treść niniejszego zapytania ofertowego w PDF